Zoeken in GGD Amsterdam
Verbergen
De GGD richt zich op alle inwoners van Amsterdam,­ Aalsmeer, Amstelveen, Diemen, Ouder-Amstel en Uithoorn.

Veel gestelde vragen

21 november 2016

Veelgestelde vragen voor deelnemers aan de Gezondheidsmonitor 2016

invullen-van-de-vragenlijst

Waarom krijg ik een herinneringsbrief als ik de vragenlijst al heb ingevuld/opgestuurd?

In het onderzoek worden mensen die nog niet hebben meegedaan opnieuw aangeschreven. Het kost ruim een week de tijd om deze herinneringsbrieven verzendklaar te maken. Helaas kan het daardoor voorkomen dat mensen die de vragenlijst al hebben ingevuld, toch een herinnering krijgen. Behoort u tot deze groep?  Dan hoeft u de vragenlijst natuurlijk niet in te vullen. U kunt de herinneringsbrief als niet verzonden beschouwen. Wij danken u hartelijk voor uw medewerking aan het onderzoek.

Kan ik hulp krijgen bij het invullen van de vragenlijst?

Als u vragen heeft over het invullen van de vragenlijst kunt u ons bellen 0800-4050602 (gratis) of e-mailen.

Mag iemand anders de vragenlijst voor mij invullen?

Iemand in uw omgeving mag u helpen bij het invullen van de vragenlijst. Zorg er wel voor dat de antwoorden op de vragen altijd over uzelf gaan.

Hoeveel tijd kost het invullen van de vragenlijst?

De ene persoon zal de vragenlijst sneller invullen dan een andere persoon, maar gemiddeld kost het invullen van de vragenlijst een half uur.

Ben ik verplicht om de vragenlijst in te vullen?

Nee, u bent niet verplicht om de vragenlijst in te vullen. Maar hoe meer mensen de vragenlijst invullen, hoe beter het beeld is dat wij krijgen van de gezondheid van de inwoners van onze regio. Daarom hopen wij op uw medewerking aan dit onderzoek

Ik wil niet meedoen. Mag iemand anders de vragenlijst invullen?

Nee! De vragenlijst mag alleen ingevuld worden door de persoon van wie de naam vermeld staat op de brief bij de vragenlijst.

Ik ben mijn vragenlijst kwijtgeraakt, kan ik een nieuw exemplaar krijgen?

Voor een nieuwe papieren vragenlijst kunt u contact met opnemen met I&O Research via 0800-4050602 (gratis) of helpdesk@ioresearch.nl. Zij zullen u dan bij een volgende verzending een nieuwe vragenlijst opsturen. U kunt de vragenlijst ook  invullen via internet. De inlogcode staat op de brief die bij de vragenlijst zat.

Invullen-via-internet

Ik ben mijn inlogcode kwijt, wat moet ik doen?

De inlogcode is een persoonlijke code die alleen door u gebruikt mag worden. Voor het opvragen van uw inlogcode kunt u  telefonisch contact opnemen met I&O Research via 0800-4050602 (gratis).

Door een computerstoring kon ik niet verder. Wat nu?

Om verder te gaan met de vragenlijst kunt u na 10 minuten opnieuw inloggen. U gaat dan automatisch verder bij de vraag waar u was gebleven. U hoeft dus niet de hele vragenlijst opnieuw in te vullen.

Ik vul de vragenlijst liever niet via internet in.

Wij bieden u de mogelijkheid om de vragenlijst via internet of op papier in te vullen. Vult u de vragenlijst liever in op papier? Begin oktober ontvangt u van ons automatisch een papieren vragenlijst. Deze vragenlijst kunt u in de antwoordenvelop, zonder postzegel aan ons terugsturen.

Overige-vragen

Hoe komt de GGD aan mijn telefoonnummer?

In opdracht van de GGD Amsterdam wordt een deel van de mensen die de vragenlijst nog niet hebben ingevuld, opgebeld door onderzoeksbureau I&O Research. Bij uw adres is een telefoonnummer gevonden. Dit kan alleen als uw telefoonnummer ergens staat geregistreerd. De medewerker van I&O vraagt of hij/zij de vragenlijst telefonisch bij u kan afnemen of kan een afspraak maken om dit op een ander moment te doen. Als u de vragenlijst liever zelf invult of niet wilt meewerken, kunt u dat natuurlijk ook doorgeven.

Wanneer krijg ik bericht over de verloting van de prijzen?

Wanneer u de vragenlijst online invult, ziet u direct of u een cadeaubon van € 100,- krijgt. De bon krijgt u in december toegestuurd. Wanneer u de vragenlijst op papier invult, ontvangt u begin 2017 een persoonlijk bericht als u een cadeaubon gewonnen heeft.

Wat gebeurt er met de resultaten van dit onderzoek?

De gegevens worden verwerkt door onderzoekers van de GGD Amsterdam.
De onderzoeksresultaten publiceren we in 2017 op www.gezondheidinbeeld.nl. Najaar 2017 verschijnen factsheets met resultaten voor de afzonderlijke gemeenten en wijken. De resultaten geven de gemeenten belangrijke informatie die gebruikt wordt bij het ontwikkelen van het volksgezondheidsbeleid.

Hoe gaat de GGD Amsterdam om met privacy?

Privacy is bij de uitvoering van dit onderzoek voor ons van groot belang. Hier leest u alle informatie over privacy.

Waar kan ik terecht met een klacht of opmerking?

Wanneer u een klacht of opmerking heeft over dit onderzoek, kunt u telefonisch contact opnemen met één van de medewerkers van de GGD Amsterdam: 020 555 5495 of  via de e-mail.

Ik heb naar aanleiding van de vragenlijst behoefte aan een persoonlijk gesprek. Waar kan ik terecht?

U kunt (anoniem) bellen of praten via internet (chat) met:

Of u kunt contact opnemen met uw huisarts.
Hier kunt u lezen voor welke diensten u terecht kunt bij de GGD.

Ik heb een vraag over mijn woonsituatie, welbevinden of op het gebied van zorg. Waar kan ik terecht?

U kunt terecht bij het sociaal loket in uw gemeente:
Amsterdam: Sociaal Loket in uw stadsdeel
Aalsmeer:  Sociaal loket
Amstelveen: Amstelveenloket
Diemen: De Brede Hoed
Ouder Amstel: Zorgadviespunt Ouder-Amstel
Uithoorn: Sociaal loket Uithoorn