Zoeken in GGD Amsterdam
Pad tot huidige pagina
Verbergen
De GGD richt zich op alle inwoners van Amsterdam,­ Aalsmeer, Amstelveen, Diemen, Ouder-Amstel en Uithoorn.

Klanttevredenheidsonderzoek

17 februari 2015

In het kort

Uit het in 2014 gehouden klanttevredeheidsonderzoek blijkt dat verreweg de meeste klanten zeer tevreden zijn over het Reizigers Advies- en Vaccinatiebureau van de GGD Amsterdam.

Op deze pagina - Klanttevredenheidsonderzoek


Klanten heel tevreden over het Reizigers Advies en Vaccinatiebureau

Hoge respons

In oktober en november 2014 ontvingen 765 klanten die op het Reizigers Advies en Vaccinatiebureau waren een vragenlijst over de klanttevredenheid. 380 van de 765 klanten stuurden de vragenlijst terug, een respons van ruim 49%!

Van de respondenten heeft mevr. P. D. de Bol.com bon gewonnen. Van harte gefeliciteerd!

Hieronder leest u een korte samenvatting

Wat is voor klanten de belangrijkste reden om naar het Reizigers Advies en Vaccinatiebureau van de GGD te gaan?

Bij deze vraag konden klanten meerdere redenen noemen, naamsbekendheid werd het meest genoemd (51%), gevolgd door deskundigheid (38%) en de locatie (29%).

Hoe ervaren klanten het om online een afspraak te maken?

Klanten vonden het in 92% van de gevallen gemakkelijk om online een afspraak te maken (“erg overzichtelijk, gebruiksvriendelijk”). In 5% van de gevallen lukte het niet en heeft men de GGD gebeld. In 2,5% van de gevallen vond men het wel ingewikkeld om via de website een afspraak te maken. Aan de klanten die dit ingewikkeld vonden hebben we een toelichting gevraagd. Klanten gaven aan dat de website via mobiel niet goed benaderbaar is;

Was u tevreden over de vriendelijkheid en deskundigheid van de medewerkers?

Het merendeel van de klanten was erg tevreden over zowel de vriendelijkheid als de deskundigheid van de medewerkers; Ruim 80% gaf het vaccinatiebureau een rapportcijfer van een 8 of hoger.

Een aantal verbeterpunten die regelmatig werden genoemd:

  • Herinneringsbericht voor vervolgvaccinatie;
  • Betere telefonische bereikbaarheid om een afspraak te kunnen maken;
  • Actuele tijdschriften en kranten in de wachtruimte;
  • Ruimere afspraakmogelijkheden;
  • Via mobiel een afspraak kunnen maken;
  • Betere koffie.

Inmiddels werken wij aan alle bovenstaande verbeterpunten!