Pad tot huidige pagina

Wie behandelt uw klacht?

Heeft uw klacht te maken met de corona-pandemie? Bij de bestrijding van de corona-pandemie werken veel organisaties samen. Iedere organisatie heeft daarbij zijn eigen taken en verantwoordelijkheden. Hieronder kunt u lezen bij welke organisatie u met uw klacht terecht kunt:

Commerciële teststraten

De verantwoordelijkheid voor de uitvoering van de commerciële teststraten ligt niet bij de GGD Amsterdam. De regels hiervoor zijn bepaald door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).  Toezicht op het testen en het testproces ligt bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.

Meer informatie over de rol van de GGD Amsterdam bij commerciële teststraten vindt u hier:
https://www.ggd.amsterdam.nl/coronavirus/meldingsplicht-sneltestaanbieders/

CoronaCheck-app

De CoronaCheck-app is ontwikkeld door het Ministerie van VWS. Op onze website vindt u hier meer informatie over: https://www.ggd.amsterdam.nl/nieuwsoverzicht/coronacheck-app/

Daarnaast is er een speciale webpagina van het ministerie met informatie over verschillende problemen met de app, en tot wie u zich kunt wenden als deze informatie u niet verder helpt: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/coronabewijs/hulp-en-vragen-over-coronabewijs

Zijn uw persoonlijke gegevens ten aanzien van een vaccinatie of test onjuist geregistreerd bij de GGD Amsterdam, neem dan contact met ons op. Dit kan via een e-mail naar coronavragen@ggd.amsterdam.nl of per telefoon: 020 555 5202

0800-telefoonlijnen

De 0800-telefoonlijnen, zoals de vaccinatie-afsprakenlijn, vallen niet onder de GGD Amsterdam, maar zijn opgezet door de koepelorganisatie GGD-GHOR. Meldingen en klachten over uw ervaringen met deze nummers kunt u indienen via het formulier op https://vragen.coronatest.nl/contact/.

Komt uw klacht voort uit een contact met een 020-nummer van de GGD Amsterdam, dan kunt u uw klacht bij ons indienen. Op deze pagina leest u hoe u dat kunt doen, en welke gegevens wij daarvoor van u nodig hebben.