Pad tot huidige pagina

Vragen over de CoronaCheck-app

17 september 2021

De CoronaCheck-app speelt een grote rol in de aankomende versoepelingen. Deze app is ontwikkeld door het ministerie van VWS. Heeft u problemen met de app? Kijk dan op onderstaande websites voor de oplossing, of bel met de landelijke helpdesk.

CoronaCheck zonder smartphone

Als u geen smartphone heeft, kunt u een papieren QR-code maken. Dit kan van een vaccinatiebewijs, een herstelbewijs en een testbewijs. Meer informatie hierover leest u op coronacheck.nl/nl/print/.

Wel BSN, Geen DigiD?

Heeft u wel een burgerservicenummer (BSN), maar geen DigiD? Dan kunt u de QR-code  opvragen via 0800-5090 (dagelijks van 08.00 – 20.00 uur).

Alle routes

Kijk op de website van GGD GHOR voor een overzicht van alle manieren om aan een corona-toegangsbewijs te komen: ggdghor.nl/uitleg-routes-corona-toegangsbewijs/

Vragen over de CoronaCheck-app

Technische ondersteuning CoronaCheck-app

Wanneer het niet lukt de app te downloaden of als de app niet werkt, neem dan contact op met de technische ondersteuning van de CoronaCheck-app. Hiervoor belt u naar de landelijke helpdesk van de CoronaCheck-app: 0800 – 1421 (dagelijks van 08.00 – 20.00 uur).

Vragen over registratie van testen en vaccinaties gezet door GGD

Lukt het niet om uw vaccinatiebewijs, herstelbewijs of testbewijs op te halen in de app omdat er iets in uw gegevens niet goed geregistreerd staat? Als u bij de GGD bent gevaccineerd of getest, kunt u bellen naar de landelijke GGD: 0800 – 5090 (dagelijks van 08.00 – 20.00 uur).

Let op: indien u niet bij de GGD bent getest of gevaccineerd kunnen wij u helaas niet helpen. Ga naar de partij waarbij u gevaccineerd of getest bent voor assistentie.

Komt u er niet uit?

Heeft u hulp nodig? Of heeft u geen printer, computer of smartphone? De gemeente Amsterdam helpt u graag, bij het Sociaal Loket van het Stadsloket in uw stadsdeel, Cybersoek of de OBA. Kijk op de website van de gemeente voor meer informatie en de adressen.

Foto: Adrianna Calvo via Pexels